30 maggio 2012

Non solo chimica


“Quante volte te go dito che bisogna studiar un poco per volta…desso te scondo el borson cussì alenamento te se lo scordi per un poco..vederemo se no te studi…”….
”ma dei papà come saria un poco per volta…studio co servi no …cossa te parli monade”…no lo gavessi mai ditto….
”va ben fa de meno de crederme… te capirà da solo”….come al solito lui no se rabiava più de tanto…el lasava che sbato la testa contro el muro..e, dopo, quando gavevo capido che gaveva ragion lui, el me sorideva…..
Chimica…che rogna……xe certe materie che se no te studi xe dura de ‘ndar vanti e mi quel’ano gavevo tanta voia de far…de tuto ma no de studiar…e cussì tra amici…putele…e basket…per scola iera poco tempo…go sempre avudo la fortuna de rivar aprender solo scoltando in classe …ma chimica proprio no me ‘ndava ne su ne zo…e anche in classe fazevo el mona….e quel’anno xe rivà l’8 in condota….….
”Pacco la interrogo” …
”ma no prof no son preparado”…
”venga le dico”…
e intanto tuti i compagni, per no eser ciamadi lori, me insisteva che vado farme masacrar….che simpatici….
”ma no no xe proprio el caso, no so niente”…
”e alora ghe meto 1”…
”e va ben la meti”….
el prof sfoglia el registro e dopo el sentenzia….
”benone…ma lo sa che rischia l’esame a settembre…a meno di un rush finale da paura in cui lei mi dimostri che è stato solo un incidente di percorso”….
Figuremose co son tornà casa…mia mama se ga incavolà che da Servola mi digo i la ga sentida fin Roian…e inveze mio papà ‘ssai tranquilo el me fa…” ben 1 no xe tanto mal dei… se te ciapi 11…fazendo la media vien sei”….
che cocolo, lui me fazeva rider sempre, anche se stavolta no iera ‘ssai de rider…..po co iera de star seri el me vardava co la testa un poco inclinada e mi capivo al volo….sta volta però ris’ciavo veramente e iera l’unica volta che me sia capitado: colpa mia e basta…gavevo in testa trope altre robe…e cussì…per una settimana chiuso in casa…fin de sera tardi: 
quela volta no esisteva playstation o  facebook…ma per la mia felicità in compenso esisteva la chimica….un poco de cafè e via…tra simboli e formule…
”ma cossa servi la chimica per far el geometra” disevo mi …”servi servi, tasi e studia” me rispondeva mia mama…savevo indove che i me gaveva sconto el borson ma no podevo far el furbo, anche perché comuqneu iera sta avisado anche l’alenador…stavo capindo pian pian che me saria rovinado l’estate e cussì anche la domenica prima dela fatidica interogazion go studiado tuto el giorno….de sera in leto go sentido i miei che parlottava:
“sto giro el ga ciapà una bela strenta”…
”credo anca mi”…
”speremo ben doman perché bravo che'l xe in tute le altre materie saria veramente un pecà…”
sta frase me ga da una carica  che no ve digo: iera el giudizio de mama e papà, quel che in fondo contava più de tuto per cresser
E cussì el giorno dopo son ndà convinto de spacar el mondo….el prof me ciama…me trema un pcoo le gambe..iera l’ultimo e unico tentativo…fin i compagni de classe me ga da un do pache sule spale….che cocoli ‘sto giro….parto a razzo…me impapino su una formula…ma vado via liscio su tuto el resto…po, spavaldo fin tropo e co la mia solita irruenza , ghe fazo…”prof alora la me domandi ncora qualcossa”…”si si, ma prima contime una roba: perché no te ga studia’ un poco per volta che saria stado più semplice”…de colpo el soriso de mio papà me xe vignudo in mente….el prof soridi anche lui (che i se gabi messo d’acordo?) …bon ndemo vanti….polifosfati…acidi….metalli…..
“Ciao mama…ciao papà”….
“alora?”…
“alora no go ciapado 11 però no’l me da l’esame…go fato una bela figura”….
“bravo bravo…ierimo sicuri…e altro no’l te ga dito?”
iero ‘ssai orgoglioso ma go cedudo….
“si che saria meio studiar un poco per volta….”
“ah anche lui ga dito ste ….monade?”
un breve sguardo…un soriso e un abracio…
me ga servido de lezion….
nei successivi 3 anni, che mancava per el diploma, no me ga mai più servido studiar per ciapar 11…